Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mark, de ik-figuur, vertelt dat zijn vriend Rob ADHD heeft. Hij is nogal druk, maar ze zitten samen op basketbal en houden van moppen. Vierkant prentenboek met vrij donkere illustraties en korte informatie over ADHD. Vanaf ca. 7 jaar.RedactieVierkant prentenboek waarin Mark (ik-persoon) iets vertelt over zijn vriend Rob die ADHD heeft. Op elke spread wordt in zo'n vier korte zinnen verteld dat Rob met basketbal erg fanatiek is en dat ze in de klas veel kletsen samen. Rob is er altijd voor in om iets nieuws uit te proberen en soms is hij onhandig. Daarentegen vinden veel vrienden hem grappig en heeft hij goede ideeën. Kinderen met ADHD zijn vaak creatief en hebben veel fantasie. In 'Wist je dat?'-blokjes wordt beknopte informatie gegeven over ADHD en achterin wordt kort uitgelegd wat het inhoudt. De illustraties over een spread ogen vrij donker en de afgebeelde kinderen hebben in verhouding een groot hoofd. Ondanks dat is de uitgave te gebruiken om kinderen iets over ADHD te vertellen. Opgenomen zijn een beknopt register en woordenlijst en tips voor enkele boeken en websites. Deel uit de reeks 'Bijzondere vrienden'*, waarin ook delen over dyslexie, autisme en het syndroom van Down verschenen. Vanaf ca. 7 jaar.© NBD Biblion
ADHD --- Concentratieprobleem --- Vriendschap
Choose an application
'Heb jij je pilletje al geslikt?' vragen mensen zich vaak af als ze Francien Regelink voor het eerst ontmoeten. Niet geheel ongegrond, want Francien heeft AD(H)D en kan nogal druk zijn. Maar AD(H)D is meer dan Alle Dagen Heel Druk.In Druks legt Francien uit wat AD(H)D precies is en geeft ze een ongefilterd kijkje in haar leven. Van waarom boodschappen doen een uitdaging is en welke medicatie ze (soms niet) slikt, tot hoe AD(H)D werkt tussen de lakens en waarom ze op kantoor onder de brandtrap werkt. Voor iedereen die direct of indirect met AD(H)D te maken heeft.
ADHD --- drukte --- 616.89 --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Wanneer is gedrag van kinderen en jongeren te beschouwen als een probleeem? Hoe ontstaan gedragsproblemen? Welke problemen zijn er te onderscheiden? Op systematische wijze brengt Jan van der Ploeg de verschillende gedragsproblemen in kaart en laat hij zien hoe deze problemen zich ontwikkelen. Van der Ploeg schetst hoe gezin, school en vrienden de ontwikkeling van kinderen en jongeren beïnvloeden. Hij gaat ook in op de persoonlijkheidskenmerken en biologische factoren die een rol spelen bij het ontstaan van probleemgedrag. Hij behandelt in het bijzonder vier veelkomende typen kinderen met problemen: het sociaal angstige, depressieve, hyperactieve en agressieve kind.
Gedragsprobleem --- Probleemgedrag --- Kind --- Jeugd --- Omgevingsfactor --- Agressie --- Angst --- Depressie --- ADHD --- Jongere --- Gedragsstoornissen
Choose an application
Omgaan met ADHD op school is samengesteld om kinderen en jongeren met ADHD te ondersteunen bij problemen op school. Het biedt niet alleen inzicht in wat de meeste effectieve strategieën zijn om hen te ondersteunen, maar ook waarom kinderen en jongeren met ADHD bepaalde problemen ervaren. Zodat een leerkracht met meer inzicht en begrip de beste methoden kan inzetten. De in deze gids beschreven evidence based methoden helpen leerkrachten en hulpverleners om kinderen en jongeren met ADHD te begeleiden naar een succesvolle schoolloopbaan.Wat te verwachten van Omgaan met ADHD op school?Strategieën voor de aanpak van ADHD in de klasBeloningssystemen voor wenselijk gedrag, met downloads voor registratie en goed-gedrag-kaartenEvidence based methoden bij de aanpak van ongewenst gedragUitleg over (de werking van) medicatieTips specifiek gericht op jongeren(https://www.swpbook.com/boeken/140/add-en-adhd/2076/omgaan-met-adhd-op-school)
ADHD --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Jongeren --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Klassenmanagement --- Probleemgedrag --- Kind --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Sport --- Didactic strategies --- aandacht --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- leerproblemen
Choose an application
Ontwikkeling kent een sterke mate van variatie. Soms zijn verschillen in de ontwikkeling van kinderen al direct na de geboorte zichtbaar, soms openbaren ze zich pas op latere leeftijd. In de aanpak van kinderen die zich anders ontwikkelen wordt vaak uitgegaan van het deficiet-model: er wordt gekeken naar hun afwijkingen ten opzichte van de norm. Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen wil een brug slaan tussen het wetenschappelijk onderzoek enerzijds en het werkveld anderzijds, waarbij gebruik gemaakt wordt van verschillende inzichten in de ontwikkeling van de mens en de positieve psychologie. Sociaal professionals leren hierdoor evidence based te werken. De praktijk staat in dit boek centraal. Elk hoofdstuk start met een prikkelende casus, pas daarna komt de theorie aan de orde. Bij het boek hoort ook een website met videos, toetsvragen met feedback en PowerPoints. Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen is bedoeld voor opleidingen waarin contact met kinderen en jongeren centraal staat, zoals Toegepaste psychologie, Social work, Verpleegkunde, Fysiotherapie en Pedagogiek.
Developmental psychology --- gedragsstoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychodiagnostiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- hechting (psychologie) --- kinderen met een beperking --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- positieve psychologie --- diversiteit
Choose an application
"This practical skills guide helps young people with specific learning differences (SpLDs) including dyslexia, DCD/dyspraxia and ADHD study for their exams. Students with SpLDs can often find exams challenging and can experience a good deal of anxiety around exam time, leading to exam results that may not accurately reflect their capabilities. Much exam stress arises from a lack of confidence with the ability to learn and retain information in a meaningful way. This engaging workbook is designed to help students to overcome these issues. It not only shows students how to develop a positive success attitude towards study and exams, but also aims to equip them with powerful strategies and techniques for learning and remembering. The book offers strategies for learners whose methods of learning are multisensory. When learning is active rather than passive, it happens faster, and is easier, more enjoyable and more effective. As you progress through the fun, engaging activities, so your confidence and belief in your ability to learn will increase. Struggling students will become confident, successful learners, with a positive attitude and access to a wide range of effective strategies, and in this way, you will achieve the results in exams that you have worked for and deserve"--
Personality development --- examenvrees --- dyspraxie --- stress --- dyslexie --- attitude --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Learning disabled children --- Learning disabled youth --- Study skills. --- Education. --- Examinations.
Choose an application
This book in our popular Spinner-Book collection will help children learn to control their impulses in all kinds of everyday situations. Over 300 questions encourage children to stop and think about their behavior and the likely outcomes. The spiral bound book comes with a detachable spinner and provides a fun, lively way to help impulsive children learn to think before they act. The games are suitable for individual or group play and can be used in the home or classroom.https://childswork.com/products/spin-learn-game-books-set-of-4
Executieve functies --- Executieve vaardigheden --- Impulsbeheersing --- Gedrag --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Persoonlijke ontwikkeling --- Zelfbeheersing --- Emotionele intelligentie --- ADHD --- Probleemoplossend denken --- Emotie --- Ontspanningsoefening
Choose an application
Sometimes words aren't enough. Art therapy allows for processing and externalization of emotions, exploration of choices, and reflection on conflicts. This deck can help children and adolescents to develop a growth mindset, increase their frustration tolerance, and strengthen their communication skills to reach their goals.https://www.amazon.co.uk/Therapy-Card-Deck-Children-Adolescents/dp/1683732855
Kunst --- Cultuur --- Therapie --- Creatieve therapie --- Emotie --- Kind --- Jongere --- Mindset --- Communicatieve vaardigheden --- Adolescent --- Conflictbeheersing --- Angst --- Psychotrauma --- Stemmingsstoornis --- ODD --- Autismespectrumstoornis --- ADHD --- Veiligheid --- Relatie --- Zelfvertrouwen --- Verbondenheid --- Verantwoordelijkheid --- Controle
Choose an application
Wijzer in ontwikkelingsstoornissen biedt een handig overzicht van de (neurobiologische) ontwikkelingsstoornissen volgens de indeling en criteria van de recente DSM-5: verstandelijke-ontwikkelingsstoornis, communicatiestoornissen, ASS, ADHD, leerstoornissen, DCD en ticstoornissen. Er wordt gestreefd naar voldoende theoretische diepgang, gecombineerd met praktische handvatten voor professionals en ouders/leerkrachten.Na de inleidende hoofdstukken met de basisbegrippen belicht de auteur per hoofdstuk telkens een ontwikkelingsstoornis. Daarbij gaat ze vanuit de meest recente wetenschappelijke inzichten in op de kenmerkende eigenschappen, het diagnostisch proces met classicatiecriteria en specifieke instrumenten, en de voornaamste evidence-based begeleidingsopties. Er is ook aandacht voor secundaire problemen en voor het samen optreden van een ontwikkelingsstoornis met hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit.(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463798679/Wijzer-in-ontwikkelingsstoornissen)
Developmental psychology --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- ontwikkelingsstoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- leerstoornissen --- ticstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- neuropsychologie --- hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinderen --- Leerstoornissen --- Autisme --- ADHD --- Hoogbegaafde kinderen --- dyspraxie --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind --- Leerstoornis --- Hoogbegaafdheid --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis --- Ontwikkelingsstoornissen --- Autismespectrumstoornissen --- kinderen --- DSM-5. --- Ontwikkelingsstoornissen.
Choose an application
Goede hulpverlening aan volwassenen en ouderen begint met een goede diagnostiek. Het gebruik van een gestructureerd diagnostisch proces, zoals weergegeven in de diagnostische cyclus, helpt ons de vijf basisvragen van cliënten te beantwoorden: Wat is er met mij aan de hand? (onderkenning), Hoe komt dat? (verklaring), Hoe gaat dat verder evolueren? (predictie), Hoe kan ik mijn problemen aanpakken? (indicatie) en, achteraf, Heeft de aanpak geholpen? (evaluatie). Een gestructureerde werkwijze beschermt ons tegen het maken van oordeelsfouten.In dit handboek, dat geschreven werd door clinici en academici, laten we zien hoe hulpverleners gestructureerd te werk gaan om de vijf basisvragen van cliënten te beantwoorden.We illustreren de stappen van het diagnostisch proces voor verschillende ziektebeelden, zoals ontwikkelingsstoornissen bij volwassenen, psychotische stoornissen, stemmingsstoornissen, persoonlijkheidsstoornissen, verslaving en dementiële beelden. We geven informatie over de definitie, epidemiologie en verklaringsmodellen van die ziektebeelden, en bieden concrete handvatten voor de (differentiaal) diagnostiek en de behandeling ervan. Ook concreet instrumentarium en do's-and-don'ts in het contact met specifieke cliëntengroepen worden besproken. We adviseren een multi-method en multi-informant benadering en bespreken de correcte interpretatie van testresultaten in een toegankelijke taal.(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463798525/Psychodiagnostiek-in-de-hulpverlening-aan-volwassenen-en-ouderen)
Psychodiagnostiek --- Volwassenen --- Ouderen --- Autisme --- ADHD --- Psychosen --- Stemmingsstoornissen --- Verslaving --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Neurodegeneratieve aandoeningen --- psychische stoornissen --- hulpverlening --- ouderen --- volwassenen --- 616.89 --- Volwassene --- Oudere --- Psychose --- Stemmingsstoornis --- Persoonlijkheidsstoornis --- Neurodegeneratie --- Gokken --- Internet --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Autismespectrumstoornis --- psychodiagnostiek --- Psychology --- Psychiatry --- psychiatrische diagnostiek --- psychologie van ouderen --- verslaving --- autismespectrumstoornis (ASS) --- dementie --- Alzheimer-ziekte --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- psychopathologie --- Psychodiagnostiek.
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|